E-Vekalet Pulu

86861

UYAP üzerinden dava açma, evrak gönderme işlemlerinin mümkün hale gelmesi ve avukatlar tarafından yoğun olarak kullanılması ile vekaletname ve yetki belgelerine yapıştırılması zorunlu olan VEKALET PULU; Türkiye Barolar Birliği ve Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Merkezinin ortaklaşa geliştirdiği teknik çalışma kapsamında, 24.04.2013 tarihinden beri, meslektaşlarımızın kullanımına açıktır.
 

NASIL YAPILIR?

1 -Bunun için öncelikle elektronik imza kullanılarak UYAP Avukat Bilgi Sistemine giriş yapılır.

2 – Sol taraftaki menüde Vekalet/Cevap Dilekçesi bölümüne tıklanır.

3 – Sağ tarafta açılan bölümden ilgili yargı bölümü seçilir.

4 – Açılan bölümden ilgili Yargı Birimi seçilir.

pul3

5 – Açılan bölümden ilgili il seçilir.

pul4

6 – Açılan bölümden ilgili adliye seçilir.

pul5

7 – Açılan bölümden ilgili Adli Yargı Birimi seçilir.

pul6

8 – Açılan bölümden dosya yıl ve esas numarası girilir

.pul7

9 – Açılan bölümden ilgili olan kayıtın sağ tarafında yer alan İŞLEM YAP bağlantısına tıklanır.

pul8

10 – Açılan pencerede vekalet/cevap dilekçesi, vekalet harcı ödeme ve vekalet pulu ödeme işlemleri için DEVAM tuşuna basılır.

pul9

 

 

Ayrıca vekili olduğu dosyalara da istediğiniz ( vekalet harcı veya vekalet pulu ) ödemeyi yapabilirsiniz.

pul9

 



11 – Açılan pencerede ödeme işlemleri için Ödeme tipi olarak BAROKART seçilir.

 

pul10

12 – Açılan ekrandan evrak türü ve dosya seçilir.

pul11

13 – Evrak bölümünden bilgisayarda önceden hazırlanmış ve taranmış vekaletname örneği seçilir ve ekle düğmesine basılır.

pul12

14 – Açılan pencerede EVRAKLARI GÖNDER düğmesine basılır.

pul13

15 – İş emri numarası oluşturulduktan sonra çıkan ekranın üzerindeki TAMAM tuşuna basılarak işlem tamamlanır.

16 – İlgili memur işlemi onayladıktan sonra dosyaya vekil olarak atama işlemi yapılır ve dosya içerisinde vekalet harcı makbuzu görüntülenir.

 

harc

 

17 – Dosya içerisindeki vekalet pulu makbuzu görüntülenir.

 

pulmasraf